Ćwiczenia na cellulit na udach, nogach i pośladkach / Jakie ćwiczenia na cellulit będą skuteczne? Bieganie, przysiady?

0
38

Zauważyłaś na swoim ciele cellulit? Chcesz się go jak najszybciej pozbyć? Najlepszym sposobem na to jest aktywność fizyczna! Ćwiczenia na cellulit nie tylko sprawią, że Twoja skóra będzie gładsza i bardziej jędrna. „Efektem ubocznym” ćwiczeń będzie zrzucenie zbędnych kilogramów, a przede wszystkim – lepsze samopoczucie.

Poniżej przedstawiamy zestawy skutecznych ćwiczeń oraz rozgrzewek, które zostały opracowane specjalnie dla osób walczących z cellulitem.

Ćwiczenia na cellulit
Skuteczne ćwiczenia na cellulit na udach, nogach i pośladkach / Bieganie czy przysiady?

Już za chwilę przekonasz się, że nie są trudne, a do tego każdy znajdzie tu coś w sam raz dla siebie – od przysiadów na cellulit, przez hula hop, aż do biegania. Co więcej, ćwiczenia na pozbycie się cellulitu można przeplatać z innymi aktywnościami.

Sprawdź najlepsze ćwiczenia na cellulit na udach, nogach i pośladkach!

  1. Jak przygotować się do ćwiczeń antycellulitowych?
  2. Efekty ćwiczeń antycellulitowych
  3. Ćwiczenia na cellulit na udach
  4. Ćwiczenia na cellulit na pośladkach
  5. Ćwiczenia na cellulit na pośladkach i pośladkach
  6. Ćwiczenia na cellulit na nogach
  7. Ćwiczenia na cellulit na brzuchu
  8. Ćwiczenia na cellulit na ramionach
  9. Bieganie na cellulit

Jakie ćwiczenia na cellulit? Kilka wstępnych informacji

Zanim rzucimy się w wir ćwiczeń na cellulit, warto wiedzieć o kilku prostych zasadach, dzięki którym nasze wysiłki nie pójdą na marne.

Po pierwsze, ćwiczenia powinno się wykonywać minimum 3 razy w tygodniu po 40 minut. Tłuszcz zaczynamy spalać dopiero po 30 minutach intensywnych ćwiczeń.

Po drugie, najbardziej oczywiście skupiamy się na partiach ciała, na których występuje cellulit, jednak najlepiej jest angażować całe ciało – dzięki temu poprawimy krążenie i wysmuklimy sylwetkę.

Dobrym rozwiązaniem jest przeplatanie ćwiczeń na cellulit z ćwiczeniami cardio.

Na przykład: dwie minuty ćwiczeń na cellulit ud na dwie minuty podskoków, pajacyków lub truchtu.

Dodajmy w tym miejscu, że zarówno podczas wykonywania ćwiczeń na cellulit, jak i w ciągu całego dnia, trzeba pić dużo wody, która przyspiesza wydalanie z organizmu zbędnych produktów przemiany materii i utrzymuje naszą skórę w dobrej kondycji, nawilżając ją od środka.

Ćwiczenia na cellulit ud
Ćwiczenia na cellulit ud

Efekt działania ćwiczeń na cellulit

Jakich rezultatów można się spodziewać po wykonywaniu ćwiczeń na cellulit? Dzięki nim zmniejsza się tkanka tłuszczowa. Skóra wyrównuje się i staje się bardziej elastyczna. Ponadto, rośnie nasza kondycja fizyczna i zmniejszają się obrzęki na różnych partiach ciała.

Rozgrzewka przed ćwiczeniami na pozbycie się cellulitu

Przed rozpoczęciem ćwiczeń na cellulit, jak w przypadku każdej aktywności fizycznej, należy wykonać rozgrzewkę. Powinna ona trwać co najmniej 15 minut, a w jej ramach można wykonywać pajacyki, skłony i skoki na skakance.

Ponadto, dobrym sposobem na przygotowanie ciała na ćwiczenia jest bieg na bieżni lub jazda na rowerku stacjonarnym. Po zakończeniu ćwiczeń na cellulit nie zapominamy o wykonaniu stretchingu, który pozwoli się wyciszyć, a przede wszystkim – rozluźnić mięśnie.

Ćwiczenia na cellulit na udach

Ćwiczenia na cellulit na udach to przede wszystkim:

  1. Wypady. Stoimy prosto ze splecionymi przed sobą dłońmi. Wystawiamy jedną nogę do przodu i przenosimy na nią ciężar. Pozostajemy w takiej pozycji 10 sekund. Wracamy do pozycji wyjściowej i zmieniamy nogę. Wykonujemy 10 powtórzeń każdą nogą.
  2. Przysiady na cellulit (nieco zmodyfikowana wersja zwykłych przysiadów). Stoimy prosto ze stopami ustawionymi na zewnątrz. Wykonujemy w tej pozycji przysiady przez dwie minuty. W przypadku przysiadów bardzo ważne jest zachowywanie odpowiedniej pozycji: proste plecy, ściągnięte łopatki, napięte mięśnie brzucha, biodra wysunięte do tyłu. Kolana nie mogą przy tym wysuwać się poza linię stóp.
  3. Wypady i przysiady na cellulit można przeplatać z ćwiczeniami cardio: 10 wypadów, 2 minuty podskoków, 2 minuty przysiadów, 2 minuty pajacyków. Taką serię powtarzamy przez co najmniej 40 minut.
Ćwiczenia na cellulit na udach
Ćwiczenia na cellulit na udach / Jakie ćwiczenia na cellulit będą skuteczne?

Ćwiczenia na cellulit na pośladkach

Oto dwa najlepsze ćwiczenia na pozbycie się cellulitu na pośladkach:

  1. Stoimy w pozycji wyprostowanej. Jedną nogę podnosimy w bok tak wysoko, jak się da (przy stopie skierowanej palcami do przodu) przez minutę. Zmieniamy nogę.
  2. Równie skutecznym ćwiczeniem jest specjalny przysiad. Stajemy w rozkroku i robimy przysiad tak, by pośladki znalazły się na wysokości kolan. Wytrzymujemy w tej pozycji minutę.
  3. Oba ćwiczenia można przeplatać ćwiczeniami cardio w serii: unoszenie nóg, podskoki, przysiady, pajacyki.

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach

Ćwiczenia na uda i pośladki wymagają staranności i dokładności, tak jak w ćwiczeniu, które za chwilę zaprezentujemy. Leżymy na plecach z rękami wzdłuż tułowia. Nogi ugięte w kolanach, a stopy ustawione na szerokość bioder. Podnosimy pośladki do góry, napinając je – wydech. Opuszczamy – wdech. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

Ważne: plecy, głowa i barki przylegają do podłogi. Przy opuszczaniu pośladków staramy się, by nie dotykały podłogi. Od razu podnosimy je do góry.

Ćwiczenia na cellulit na nogach

Oto doskonałe ćwiczenia, które pomagają pozbyć się cellulitu na całych nogach.

  1. Przyjmujemy pozycję półleżącą na boku. Unosimy jedną nogę w górę, a następnie opuszczamy. Wykonujemy to ćwiczenie przez minutę.

    Ważne: palce stopy i kolana skierowane są do przodu. Ćwiczenie wykonujemy wolno i dokładnie. Podobnie jak w ćwiczeniu powyżej, staramy się nie opuszczać do końca nogi, ale od razu podnosić ją do góry.

  2. W tej samej pozycji przenosimy nogę raz do przodu, raz do tyłu, również przez minutę.

Po takiej serii zmieniamy stronę i ćwiczenia wykonujemy drugą nogą.

Ćwiczenia na cellulit na brzuchu

W przypadku redukcji cellulitu na brzuchu najlepiej sprawdzą się brzuszki – w różnych wersjach, jednak zawsze uważamy na to, by nie obciążać nadmiernie kręgosłupa.

  1. Wykonujemy tradycyjne brzuszki, ale tułów unosimy tylko do połowy (wykonujemy krótkie, ale mocne spięcia). Ćwiczenie wykonujemy przez dwie minuty.
  2. Siadamy na podłodze ze zgiętymi nogami i stopami ustawionymi blisko siebie. Unosimy nieznacznie stopy i skręcamy splecione ręce i tułów raz do jednego boku, raz do drugiego. Ćwiczenie również wykonujemy przez dwie minuty.

Ćwiczenia na cellulit na ramionach

Cellulit lubi również atakować ramiona, jednak i tutaj możemy coś zdziałać. Do ćwiczeń redukujących cellulit na ramionach przydadzą się nam hantle lub też butelki z wodą.

  1. Stoimy prosto i uginamy ręce z hantlami w łokciach, jednocześnie napinając bicepsy. Ćwiczenie to wykonujemy w wersji 2 minuty na każdą rękę lub też w wersji, gdzie obie ręce pracują równocześnie.
  2. Stoimy prosto, w rękach trzymamy ciężarki (na początek wystarczą półkilowe) lub butelki z wodą. Ręce wyciągamy przed siebie i zginamy łokcie pod kątem prostym. Przenosimy obie ręce do boków, a następnie łączymy. Wykonujemy takie ćwiczenie przez 30 sekund, odpoczywamy 10-15 sekund, a następnie powtarzamy.

To jeszcze nie wszystko!

Ćwiczenia na cellulit na nogach
Ćwiczenia na cellulit na nogach / Jakie ćwiczenia na cellulit będą najlepsze?

Inne ćwiczenia na cellulit

Powyżej przedstawiliśmy kilka najskuteczniejszych ćwiczeń, które pomagają skutecznie zmniejszyć cellulit i pozbyć się go raz na zawsze. Są one „wycelowane” w miejsca najbardziej na niego narażone.

Warto jednak wiedzieć, że inne aktywności fizyczne również działają świetnie na stan naszej skóry, a ponadto pomagają zachować świetną kondycję. Należą do nich na przykład ćwiczenia interwałowe na cellulit, które fantastycznie przyspieszają metabolizm.

Świetnym akcesorium do ćwiczeń na cellulit jest też hula hop, które dodatkowo przyniesie nam wiele frajdy (można także w sklepach kupić specjalne modele masujące!).

Bieganie na cellulit

I na koniec dodajmy jeszcze słowo na temat biegania. Bieganie na cellulit może okazać się najskuteczniejszym sposobem. Trzeba jednak stosować się do ogólnych zasad obowiązujących biegaczy, zwłaszcza jeśli zaczynamy dopiero swoją przygodę z bieganiem.

Warto jeszcze spojrzeć na to jak wygląda skuteczny trening antycellulitowy:

Opinie o ćwiczeniach na cellulit

Jeśli macie jakieś swoje ulubione ćwiczenia na cellulit, które pozwalają się go pozbyć skutecznie to zapraszamy do komentarzy gdzie możecie podzielić się z innymi kobietami swoimi sposobami!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here